2010. november 27., szombat

Astra vs. Focus

A cégnél lecserélték a kocsikat. A régi Opel Astra-ból lett új Ford Focus. Élményeim a két autóval teljesen mások. Amíg az Astra benzines, addig a Focus dízeles. A motor benne 1.6-os. (Azért picit alatta, tudjátok, adó.) Az Astra kényelmes kocsi volt, amely tapasztalat szerint jól bírta a kilométereket. A legtöbbje 7 évet szolgált a cégnél. A Focus most kezdi szolgálatát, még érezni az új szagot.
Nos a vezetést illetően az Astra szerintem a benzines autók belépő kategóriája kéne legyen. A kocsi közvetlen, a kézmozdulatok szerint éppen minden úgy és ott van ahol lennie kell és annyit kell rajta mozdítani, amennyi éppen kényelmes. Gyakorlatilag beleülsz és szereted. A kényelme éppen olyan, hogy egy országon belüli útnál még éppen nem zavar. Csomagtartója kellően tágas, motorja kellemes hangzatú és ha odalépsz neki akkor megy. (Ez a 2005-ös Astrára igaz minenképp, én azt vezettem többnyire, bár amikor a 2003-as Astrák egyikét vezettem az is jó volt, de az odalépek és megy érzés azért nem volt meg benne már annyira.)
A Focus. Well. A gyárból kijövet az eredmény vegyes. Az egyik Focus olyan blöe, a másik meg príma. Így jártam ezzel én is. Az egyik kolléga Focusát kipróbálva állandóan lefulladtam (dízelessel?) mindenre hirtelen, idegesen reagált. Ehhez képest amit most hazahoztam egy álom.
Első körben ami feltűnt, hogy nem ideges. A fékje nem hirtelen egy ponton fog, tehát a másiknak valami beállítási gondja van szerintem, hanem fokozatosan, gyönyörűen, nagykönyv szerint. Gázt óvatosabban kell kezelni, az viszonylag kis tartományban szól nagyot, de ez megszokható azért. A kuplung elsőre olyan kényelmes volt, hogy nem kellett gondolkodni hol fog.
A váltó az Opelban jobban tetszett. Meg kell mondjam, az Opel váltója kicsit "kemény". Ez azt jelenti, hogy érezned kell, hogy bemegy a fokozatba, mert különben nem raktad be. Ehhez képest a Focus váltóját szinte pöccinted és már fokozatban van. Ez nem tetszik, mert az Opelnél éreztem mi történik, a Focusnál nem érzem és kész. Ha már a váltónál tartunk a 2-es és a 3-as nagyon jó fokozatok és a jó beállítás miatt nem szenved 50-nál 3-asba és ha picit fölé megyek és ha felkapcsolok 4-esbe akkor egy álom! (Ez Andi kocsijával ugye sajnos nem így van.)
A kocsi amúgy egy szörnyeteg. Amíg az Opel kis szerethető méretekkel rendelkezett, addig a Focus egyszerűen nagy. És ezt meg kell szokni. A méretkülönbség elsősorban szélességben jelentkezik, ami azt jelenti, hogy kanyarodásnál és parkolásnál kell nagyon figyelni.
Összességében a kocsi tetszik. Mind külsőre, mind belsőre, mind összhatásában. Még az apróságokat leszámítva is.

1 megjegyzés:

  1. Na, szóval.
    Amikor én ugye három hétig vezettem egy kis benzines Polo bérautót, hasonló tapasztalatokat szereztem. Szerettem a fűthető tükörket, meg a tolatóradart, meg hogy olyan kicsi volt, de a navigálhatósága rosszabb volt, mint a benga Focus-é. A váltója pöccre ment, de valahogy néha melléugrott, aztán csodálkoztam mint tarka tehén, hogy most akkor mi van.
    Amióta visszakaptam a kocsimat egyáltalán nem bánom, hogy úgy kell erővel berakni a kocsit a sebességbe (ezzel szerintem javult a vezetési biztonságom, hogy a Polo példáján okulva végigviszem a mozdulatot, ahogy írod te is, hogy érezzem, hogy mi a szitu). Már az se zavar, ha kicsit brummogok a motorral, sokkal kellemesebbnek érzem a motorhangját, mint a Polo-ét.
    De a Focus még mindig benga nagy. Főleg, ha valaki úgy kanyarodik, mint te! :-) (busz, busz! :-))

    VálaszTörlés

Írd meg, ha valami motoszkál a fejedben. Majd lereagáljuk és az neked jó lesz.:)